LLP- Leonardo da Vinci Transfer of Innovation Project
2012-1-TR1-LEO05-35148
2012. október 01-én indult el a Leonardo da Vinci 2 éves nemzetközi projekt török, román és olasz partnerekkel. A projekt célja, hogy növelje a foglalkoztatásban résztvevő fogyatékkal élő felnőttek számát úgy, hogy kulcskompetenciáikat fejleszti. Célja, hogy a résztvevő országok képzési rendszere átvegye és alkalmazza a már meglévő innovatív képzéseket a fogyatékos emberek számára is. A projektben frontális-, és távoktatási- informatikai alapú tananyagot dolgoznak ki a szakemberek, melyet a fogyatékos emberek munkaerő-piaci integrációjában dolgozó intézmények mindegyike használhat a későbbiekben a mindennapi munka során.
A fogyatékkal élő felnőttek valamennyi uniós országban alulképviseltek a dolgozó népesség körében. Számos szolgáltató nyújt képzést és tanácsadást fogyatékkal élő felnőtteknek, közülük néhányan olyan LdV projektek keretében, de egyik sem alakít ki munkakapcsolatot a munkáltatók és az állami szektor dolgozói között annak érdekében, hogy támogassa a fogyatékkal élő felnőttek foglalkoztatását. A projekt célja, hogy:
- Növelje a megfelelő foglalkoztatásban dolgozni képes fogyatékkal élő felnőttek számát, és kiképezze a támogató munkavállalókat és azok munkáltatóit.
- Átültesse az innovatív képzéseket a fogyatékkal élő felnőttek foglalkoztatására.
- Olyan helyszíni és távoktatási, informatikai alapú anyagokat dolgozzon ki, amelyek eljutnak az önkormányzat és a kórházak dolgozóihoz, a felsőoktatási intézményekhez és a munkáltatók székhelyeire.
- Olyan készségeket építsen be a fogyatékkal élők esetkezelésébe, képzésébe és az egyes ügynökségek közötti munkába, amelyek érzékenyek a helyi kulturális környezetre és foglalkoztatási segítségnyújtási technikákat is bemutatnak.
- A projekt célja továbbá, hogy: - a fogyatékkal élő felnőttek alap,- és kulcskompetenciáit a munka szempontjából figyelembe vegye, - javítsa a formális és informális tanulási eredmények jóváhagyását úgy, hogy figyelembe veszi a fogyatékkal élő felnőttkorúak eltérő szükségleteit – felismerje a kompetenciákat annak érdekében, hogy elősegítse a fogyatékkal élő emberek társadalmi és munkahelyi beilleszkedését.
- Segítségnyújtási és tanácsadási tevékenység (a projekt kezdeti fázisait jelentő tevékenységektől kezdve): a partnerek közösen hasonlítják össze bevált gyakorlataikat és moduljaikat a különböző európai rendszerekkel. A partnerek elvégzik a helyi szükségletek értékelését, alakítják, vezetik és értékelik a kurzust, miközben együttműködnek az egyes országokban működő munkáltatókkal, a foglalkoztatási szolgálatokkal, az oktatási intézményekkel és a jóléti, valamint a szociális szolgáltatókkal.